söndag 14 mars 2010

Gó Sönda


Lördagseftermiddagen blev nästan som jag tänkt. Jag var en vända förbi ishallen.
Sen föreslog jag gubben att vi skulle köra hem en bil som stod på vår gata sedan fredagkvällen, och gå hem därifrån.
Sagt o gjort. Gubben har ont i höften och jag får ju släpa på honom lite. :) När vi närmade oss affären bestämde vi oss för att göra romsås till laxen, och jag gick in o handlade.
Gubben var rejält svettig när vi kom hem, så nog var promenaden nyttig. :)
Väl hemma, hittade vi två grabbar i soffan. Stora sonen och NorrlandsEkan (han med pärleporten)Däremot hittade vi ingen lax i frysen.. Kanske sonen hade gömt? Han äter inte saker från havet.
Vi frågade grabbarna om de ville ha mat, och försökte sen hitta på nåt annat att äta.
Det blev baconinlindad färs, potatis och så strimlade rotsaker som fått fräsa lite i stekpannan. Suveränt gott.

Sen såg vi en period på ishockeyn innan jag skjutsade grabbarna hem. Och därefter var det Melodifestivalen. Jag hade 3 favoriter, hon Anna som vann, hon har en härlig röst. Den här killen Al fakir som spelade piano, och kom tvåa och sen var Darins låt också bra.
Så jag är faktiskt rätt nöjd med resultatet.

1 kommentar:

  1. Enl mig skulle Jessica Andersson eller Al Fakir vunnit men så blev det ju tyvärr inte...

    SvaraRadera