måndag 14 december 2009

Det här med Knäck

Ljuger inte om jag säger att det var 5 år sedan jag bakade knäck senast.
Det här med julen är inte min grej liksom.
Jag tror faktiskt det hänger mycket ihop med mitt jobb. Inför julen får vi alltid jobba häcken av oss, och alltid in i det sista, inte kunna vara ledig osv.
Plus att man då ska handla julklappar, städa, pynta mm. Så jag har skalat av alla måsten runtomkring, för att inte bli helt slut och skitsur för att man städar dagen före julafton till kl 23
Jag har upptäckt att det blir jul, fastän jag inte bakat pepparkakor, lussebullar o knäck.
Och lättast att ta bort, är sånt jag inte tycker är kul. Synd att man inte kan ta bort städningen. :)
Det går att köpa pepparkakor o lussebullar.
Men igår, efter att vi tillbringat en dag i ishallen, kom till stan kl 15.00 och skulle handla mat, kom på att vi hade tid att koka knäck. Sagt o gjort, både knäck o ischoklad blev det. :))
Ikväll har jag varit på möte, kom hem vid 19:30. Tittade in i kylen, där ligger 5 st knäck kvar..haha. Jag tror att om vi ska ha mera knäck, då får Jonatan baka.

1 kommentar:

  1. Skönt att göra sig av med ALLA MÅSTEN!!! Knäcken här hos oss gör min pappa världens godaste!! ha ha
    jag fixar oxå bara det jag verkligen måste...
    bye bye

    SvaraRadera