lördag 26 februari 2011

Idag är vi två

Det är bara jag o Linus hemma, han sover, så här är rätt lugnt.
En jobbar, de två andra är o spelar ishockey på andra sidan vattnet.

Vad det gäller övrigt ishockey, så går vi andra i väntans tider, två veckors ledighet till Playoff 3 drar igång.
Lite ovanligt att få två veckor ledigt så här års, brukar det annars gå för högtryck.

Annars då?
Jag har jävulskt ont i ryggen. :(
Jag kalkar av kaffebryggaren, den låter verkligen inte bra.
Huset är fint en lördag så jag slipper städa, vi hade kalas för 17-åringen i Torsdags.

En helg i slutet av månaden får man betala räkningar. Det brukar göra en på gott humör..
Ska nog beställa lite mer kaffe till Tassimo, har hittat mina favoriter, men dessa får man beställa i tyskland.
Märkligt nog är frakten bara 79 kr. Men jag kan ta i lite när jag beställer så det räcker en stund.

Vi har ännu massor av snö och det är kallt kallt, igår var det *bara -6* Tänk det tyckte vi var varmt. :)
Min bil luktar inte smultron efter att jag haft tomburkar i den. Hur tusan ska man få ur den jädrans lukten?
Tror jag får åka till makens jobb o köra in bilen i tvätthallen och städa ur den ordentligt.

Igår kväll sa jag till gubben:
-Jag hörde dig inne på Claes Olsson.
-Nä men jag var aldrig där inne, sa han
Nä jag vet sa jag, men jag hörde dig ändå..
i walkie talkien. :)
Hans kollegor var där inne, sedan ropade de ut i bilen och fråga efter ett papper..
Då hörde jag gubbens röst.

Det tyckte jag var lite kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar