lördag 12 februari 2011

Bortskämda tonåringar

fy tusan för bortskämda tonåringar. Hur kan de ha blivit så?
Kan det ha varit jag? Jag ville ju bara vara snäll..Så jävla dum man är.
Fattar faktiskt inte vart det gick fel. Men just nu kan jag tänka mig att flytta. Och helst till en etta, där bara jag får plats.
Men det är kanske lite taskigt mot gubben. Han kan inte orka dra hela lasset själv? Han är närmare att bryta ihop än vad jag är. Och det lustigaste av allt, ingen av sönerna märker det..


2 kommentarer:

  1. De kanske läser det här ...

    SvaraRadera
  2. Hej! Vi har en tonåring hemma som är snart 20 år. Han har skolkat sedan han gick i sjunde klass, nu går han på iv de dagar som han har lust.Han vänder på dygnet och struntar i skolan ofta. Han provade på att sniffa i sjuan och för ett år sedan fick vi reda på att han använde sig av marijuana. Hans rum är snuskigt, där står smutsiga tallrikar och smutsiga kläder ligger på golvet eller instoppat i garderoben. Jag har försökt att sätta gränser genom att ställa krav på att han ska gå till skolan. Jag har lovat honom 250 kr i veckan om han går till skolan. Jag har också gett honom erbjudande att tjäna pengar hemma om han hjälper till i trädgården eller vid renoveringar som vi har i huset men han tycker att det är fruktansvärt att han ska behöva arbeta hemma. Han tycker att vi är de snålaste människor han träffat. Han tycker att hans mamma är snäll för hon kör gärna 3 mil hem till oss när han ringer och vill ha två liter coca-cola och en chipspåse. Hon ger honom också pengar för att äta ute varje dag, han säger att vi inte har någon mat hemma. Vi lagar alltid middag då vi kommer hem från jobbet men han tycker oftast inte om maten eftersom den inte alltid innehåller kött. Min man har svårt att säga till honom för han är rädd att förlora sin son, jag kan inte förstå hur man kan förlora sina barn genom att sätta gränser.
    Styvmamman.

    SvaraRadera