tisdag 4 augusti 2009

Blyerspennan

Allting jag förtar mig är väldigt omständigt just nu.
Och nu när jag inte hittar en blyerspenna i någon av mina väskor här runt omkring mig, så ger jag upp och sätter mig och skriver här istället.

Just nu bor vi på Kneippbyn, vi bor lite off, och riktigt bra faktiskt, en egen liten täppa, nära ett servicehus och lätt o ta sig ut på morgonen när man ska till jobbet.
I morse började jag jobba halv 6, tyvärr kommer man inte hem i tid, så dagarna blir rätt långa. Men det är skönt att slippa körtiden mellan Herta o Visby.
Efter jobbet idag, var jag och handlade sen hämtade vi en kompis till Linus de har varit på Vattenland medans jag fixade maten, efter maten (som alla hade synpunkter på, trots att de rensade faten) har jag diskat och nu försöker jag få ordning på lite papper. Men det ska hämtas en pärm här en mapp där en hålslagare, miniräknare, kuvert, skrivare och så håller det på tills jag saknade blyerspennan. Jag tycker jag gått tillräckligt idag, jag vill luta mig tillbaka i stolen.

Grabbarna är o spelar minigolf föresten, alltså det här stället är kommérs, (undrar om det stavas så?) här går bussar varje timme, här finns vattenland, resturanger, Café, affär, hotelldel, småstugor, grillstad nere vid sjön, bedårande utsikt en häftig minigolfbana, och pippihus o sånt, men det som imponerar mest på mig är denna ruljans på turister och all personal som far runt och fixar än här o där, är det inte sopbilen, så är det en golfbil som åker förbi.
Fint är det i servicehusen och på toaletterna också, rent dessutom.
De tar betalt för allt, nä inte allt, men parkering här ovanför oss. :) men jag tycker absolut de kan vara stolta över sin anläggning, den är jättefin.

Okej nu lämnar vi det.

Känns som det var evigheter sen semestern, här är full fart hela tiden. Nu i helgen är det dags för Hockeyfestival, inte annat än att man börjar bli lite nervös. Och idag fick man då posera i tidningen, å herregud, vill de inte sälja tidningen? :)
Nu är det dags att ta tag i problemet med pennan, jag tror jag skriver med bläck och köper sen tippex.

1 kommentar:

  1. Har du hittat pennan? Annars kan jag skicka en till dig, det kanske går fortare ;o). Varför har ni flyttat? puss

    SvaraRadera