fredag 28 augusti 2009

Lång Fredag

Ikväll var det match mot Enköping, en riktigt bra match, ingen vek ner sig utan gav allt för att inte skänka bort någon seger, vi låg under med 0-1 och ledde med 3-1 och slutresultatet stod 3-3.
Då sa domaren förlängning, men ingen orkade så tio straffar bestämdes och matchen slutade 4-6
Alltså förlust, men det kändes inte så, vi hade kämpat oss till en poäng och det kändes rättvist.
Men å andra sidan är det bra att få träna på straffar, när det gäller.
I morgon är det returmöte.

Men vad som retade mig, är en som påstod sig vara ledare, och som skällde o gapade på mig, för att jag sa åt honom att han satt på betalda platser. Han läxade upp mig och när jag sa till honom att han kunde flytta neråt, så lyssnade han inte på det örat, utan bad mig hålla käften.
Tycker sånt är skittrist, jag har inte gjort mig förtjänt av det. Och om jag träffar honom i morgon när jag ska servera dem mat, kommer han att få i sig det.
Men troligen har irritationen över honom gått över till i morgon. Så jag låter det rinna ut i sanden, ibland skulle jag vilja hålla i ilskan lite längre, i varje fall till Pay back time.
Jävla idiot.
Han sa 4 gånger till mig: Har du varit på svenskas matcher någon gång?
jag svarade varje gång: flytta fram och sätt er där.
Sicken jävla idiot, vad tror han? Att vi aldrig har varit från ön? Puckobäng, konstigt med folk som rest en bit hemifrån, då kan man legalt uppföra sig hur som helst.
Borde lämna det här, men måste nämna en grej till, de andra på läktaren stod på min sida och dröjde inte med att lägga sig i samtalet, men karlfan skulle promt läxa upp mig troligen för att jag var tjej och hörde inte hemma i hans idrott. Men troligen är det mest synd om honom själv, som har såna mindervärdeskomplex.

I morgon åker gubben och sonen iväg till Nynäshamn på träningsmatch med tv-pucks laget.
Gubben jobbar dygn och åker direkt från jobbet. Ska se om jag får upp sonen i morgon.
Jag får väl köra på i mitt race i morrn, servera mat till bortalaget. (men det är väl ingen buisness, sånt gör man varje dag hemma) Och för att sedan sätta igång alla funktionärer till matchen. -same same
Det är faktiskt något som är riktigt kul, de är glada o trevliga funktionärer, och de vet att man kan lirka o trimma med mig, och att charmen funkar absolut bäst.
Funktionärer är oftast föräldrar men juniorlagen arbetar själva. Och de har lärt sig: säg det med ett leende, var tillmötesgående, fråga vad jag kan göra. Och du får de bästa uppgifterna.
Tänk vad långt man kommer med ett leende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar