söndag 3 oktober 2010

Soft Söndag


Sitter o läser lite hockeysidor, med min morgonmacka i högsta hugg.
Försöker planera någon god mat att servera i morgon på Linus 14-årsdag.
Han som fyller år på Kanelbullens dag. När de skapade den dagen, ringde de innan o fråga när han fyller år, Kanelbullen-Linus. :)

Planerar massor för mig att göra idag, handla laga mat, baka bullar, bokföra, kolla matchen på online.
Undrar hur det blir med allt detta?
Jag var flitig som attan igår, kan det inte räcka?
Fick igång gubben, jag rensa ur och städa ur det sista ur husvagnen, så när han kom hem från träningen, kunde vi bara haka på vagnen och köra den på vinterförvaring,
Efter det var vi hos brorsan och hämtade gräsklippare, och direkt efter det hämtade vi bord o stolar.
Gubben skulle sedan packa (alla ishockeygrejer inför resan till bortamatchen idag) och han försökte få mig att snacka med Börje, som han sa, underförstått att jag skulle Börja med maten.
Jag försökte förklara att Sofia hade ropat på mig när jag passerade henne senast, underförstått att det var Soffan som ropade på mig.

Nåja vi hann med allt ändå, jag fick ur möblerna ur bussen, och vi fixade plankstek till middag. Mums.
Nu är det dags för duschen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar