söndag 8 november 2015

Malaysia

Jepp, 27 dagar kvar står det.
Men ärligt talat, vi skulle till Filippinerna, semesteransökan var inlämnad. Då sa mitt jobb..nono
Projektet jag arbetar med var inte klart vid avresetidpunkten.

Jag slog i bromsarna för mina resekamrater, och var riktigt j-la besviken. Inte semester på sommaren (bara en kortis) inte höst, när var det meningen man skulle ta?
De andra i resesällskapet föreslog en kortare resa och något annat billigt land. Efter att ha dubbelkollat med jobbet, jo jag kunde få åka efter första veckan i december.

Vi spånade på länder och bästa flygtider och priser hittade vi till Kuala Lumpur, nåja inte Hongkong priserna som vi hittat, men nära nog. Vi fick betala 5000kr och så la vi till flyg till Langkawi för 650kr tor
Efter det har vi lagt till båt till Koh Lipe tor för 700kr styck.

Så nu när den mesta planeringen ligger klart, blir det 7 nätter på Langkawi och 7 nätter på Koh Lipe 2 sista nätterna tar vi i Kuala Lumpur.

Vi kommer hem lagom för att griljera julskinkan, tror killarna får städa huset och handla hem maten. Vi tänker då inte ha någon julstress. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar