söndag 8 november 2015

Fort Launderdale

Får uppdatera sista delen av resan.
Vi till FL utan problem, fick tag på taxi och tog oss till hotellet.
Det var i vanlig ordning ett litet ställe med pool, vi bodde nära stranden och började första kvällen med att gå ner mot stranden och äta, vi delade en grilltallrik, underbart gott.
Därefter skulle vi leta upp ett affär, det blev en lång promenad innan vi hittade hem igen.
Nästa dag tog vi taxi till ett stort Mall seagrass. Ruggigt bra, vi shoppade på men mest blev det bara till mina beställningar. Så nästa dag ville jag tillbaka igen, Kerstin o Conny ville till stranden. Så de tog stranden, vi tog oss till flyget, hyrde en bil och åkte till seagrass igen. Senare på dagen tog vi oss ett tripp längsmed hela strandstrip'en. Vi stannade och fikade, tog lite bilder i solnedgången. Sen åkte vi och plockade upp C&K innan vi tog oss till flygplatsen.
Efter lite kartläs fel, kom vi så fram, droppade bilen. Vårt flyg blev någon timme sen i avgångstid, men vi blev tillräckligt slitna för att somna gott på flyget. Så trippen till Sverige gick fort. Vi missade våra flyg till ön. Men efter lite ombokningar tog vi oss  med snabbtaxi till Bromma och hann precis med flyget. C&K tog båten hem.