fredag 27 augusti 2010

Ibland rinner det över

Och idag har det gjort det.
Ska absolut inte klaga, mycket kul har hänt idag, men nästa ögonblick är det piss igen.
Eller egentligen är det nog så, att man är extra känslig och tål inte så hårda stötar. :)

Sonen messade kl 10:43 och frågade om jag kunde kolla om det gick att åka hem idag.
18:20 stod jag på flygplatsen och väntade på att hans plan skulle landa.
Tack Skyways för att ni har bokningsbara ungdomsbiljetter.
Fibbla som tusan mellan buss eller tåg från Mora till Arlanda för att få tiderna att passa.
Det hade funkat med båten också, men nu kände jag mig extra givmild och la in 2-hundringen som diffade
och bokade flyg sista biten. Inte för att jag kan påstå att ngn annan betalade andra delen heller, men ändå. :)

Det var ishockey ikväll, faktiskt skitkul, vi vann med 7-1 och jag var glad och kom efteråt o frågade en enkel fråga. Fick ett knorrande svar, där jag stod som en fåne mellan en av våra anställda och knorret. Tänkte jag släpper det här och går ut o städar läktaren. Efter jag städat åkte jag hem.
Det var inte första smällen jag fick under matchen, fick sitta ikläm om två andra saker också, ena saken med samma person och den andra med en annan.
Och jag blir så less.
Jag vet, jag är inte den smidigaste personen alla gånger. Men jag håller igen jävligt mycket, säger inte alltid var jag tycker tyvärr.
Håller med o håller med tills jag nästan kräks, och tycker jag behöver inte strida om varenda jävla grej.
Vänta tills det är värt det, brukar jag säga till mig själv.
Kan inte tycka att jag valde rätt tillfälle ikväll, men jag fick nog i varje fall... Men va tusan, det är bara o resa sig å gå vidare..

Kul att ha sonen hemma i varje fall, oj vad han stökar runt här. :)





1 kommentar:

  1. Ja ibland rinner det över och oftast behövs det inte mycket när gränsen är nådd. Kul att ha sonen hemma iaf - puss

    SvaraRadera