torsdag 30 juli 2009

Har lyssnat

På två böcker den senaste tiden. Först Mari Jungstedt senaste,
rätt roligt faktiskt, där är mycket av handlingen på gatan brevid,
ja det är sant. Först trodde jag de höll till lite längre bort, men
sen inser jag att det är gatan brevid.
Den jag nu lyssnar på är en av mina favorit författare Kajsa
Ingemarsson, bara vanligt vatten. Jag vet inte vad det är för
speciellt med hennes böcker, men jag kan bara inte sluta lyssna.
Ikväll är jag sliten, eller jag har varit det hela veckan, det tar
på en att kliva upp kl 4 varje morgon.
Nästa vecka blir det bättre, då flyttar vi vagnen till Kneippbyn.
Så på söndag packar vi ihop.
På lördag är det dags för kräftskiva, hoppas det kan bli en
trevlig Herta avslutning.

Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. Ingemarsson har jag aldrig läst, där fick jag ett tips och det tackar jag för. Har tomt på böcker nu. Jag har just precis läst Jungsteds Den mörka ängeln. Ingen sommar utan minst en gotlandsdeckare.

    SvaraRadera