lördag 28 februari 2015

Califonien forts

Dagen efter plockade vi upp J o åkte till ett outlet, grabbarna körde sen J till träningen och vi shoppade lite till, eller eg inte, vi kollade mest. Sparar shopping till Florida.
När träningen var slut åkte hela gänget till Long beach, vi kollade in en äldre skuta, minns inte namnet just nu, låg en ubåt brevid, men vi gick inte ombord på någon av dessa.
När vi kom fram till stranden, var solen på väg ner och vi fick se en härlig solnedgång. Helt magiskt och tänk att vi hade sånt flyt. :)
Glömde berätta att gubben testade den röda knappen i bilen, gör inte det kan jag rekommendera, då svarar SOS..
Efter att ha lämnat LA och Jonatan som skulle vidare till Phonix för att spela hockey, åkte vi neråt San Diego, vi körde längs med kusten och det var hur fint som helst.
När vi kom fram, gjorde vi ett besök på USS Midway Ett hangarfartyg, det var rätt intressant. Men vi börja först med en fika i solen.
När besöker var avklarat ville jag se arméns begravningsplats. Otroligt stor och alla dessa gravstenar som står i perfekta rader.
Vi åkte vidare ut till fyren, vilken otrolig utsikt. Och så fick vi ett pip i telefonen att vi var välkomna till Mexico, så nära var vi alltså.
Vi tillbaka in till city och sedan kusten neråt, därefter stannade vi för att äta. Solen gick ner och vi bestämde oss för att köra till La Quinta.

Letade hotell, under tiden vi körde, men gav upp och börja söka på Palm Spings istället, där hittade jag ett, så vi la om kursen lite, körde runt bergen istället för igenom, det var ju ändå mörkt.
Vi kom fram vid 20-tiden och hotellet verkade bra. Nästa morgon vaknade vi till en bedårande utsikt.
Lite frukost och sen då Golf, vi tog La Quinta Country club, de var sista dagen de spelade där och det var mycket mindre folk och återigen en bedårande utsikt. Vi hörde någon boll vina och vi fick ett fore..
Det var förbjudet att ta kort och vid en green var det någon som knäppte, inte vi, men den som gjorde det fick sina fiskar varma av Zach Jonson.
Efter tävlingen åkte vi till vårt förbokade hotell, det var riktigt flott. Vi hade två sviter och jetleg tog ut din rätt, så vi beställde mat till rummet och försökte kolla hockey från en dålig sändning.
Det blev vinst ivf

Dagen efter åkte vi så till Palmer för att se finaldagen, som tur var hade Phil Mickelson kvalat in, min favorit och som grädde på moset gick han ut med den enda svensk som var kvar. David Lingmerth.
Vi gick mot 14:e hål och väntade där på att de skulle komma. Vi fick se en bergsget eller vad det nu var, komma ner för berget, han gick lugnt in på green och börja käka gräs. :)
När Mickelsen kom, kom så också publiken i massor. Han bjuder gärna på sig själv och snackar glatt när han passerar.
Geten och han diskuterade något ute på green också. :)
Efter tävlingen, åkte vi till Las Vegas, jag ville inte att vi skulle ta highroad, så vi tog ut kursen mellan bergen och ngt reservat. Mycket öken och skiftande natur. Fina berg och ibland var vägen rätt smal och vi mötte inte trafik på långa stunder.
Vi kom fram till Vegas och droppade bilen vid entrén de tog hand om bilen. Tjusigt hotell hade vi bokat Mandalay Bay, hittade billiga rum av en slump, skulle man bokat där, kosta de 15000 för våra tre nätter. Nu hade vi två sviter med Spa. :)
Vegas är helt galet, det är nog den bästa förklaringen man kan ge. :)
Vi körde till Grand Canyon redan nästa dag, för att softa sista dagen och spela och ta en drink.

Grand Canyon är så tjusigt, när vi kom fram till väst, som vi var. Fick man köpa bussbiljett och åka buss sista biten. Så magiskt, vilka vyer. Jag och gubben tog inte skywalk, men vårt resesällskap gjorde.

Vi reste hemåt och där i obygden fungerade inte gps:en och vi körde såklart fel. En halvtimme fel åt ena hållet, blev såklart en timme för att komma tillbaka till vår väg. :)
Vi frågade en riktig Arizona farbror om vägen och han svarade på släpig amerikanska och hade självklart en tandpetare i munnen och en cowboy hatt på huvudet. :)
Att vi frågade, var kanske en överdrift. Vi skickade ut Conny. :)
När vi åkt en bit, stannade vår vägbeskrivare och vinkade fram oss. Drog vägbeskrivningen en gång till och vågade sen lämna oss. :)
Vi hitta tillbaka till Las Vegas, tack o lov.