tisdag 19 april 2011

Nymålat

Tänkte upp o jobba vid kl 6:00
Det gick sådär, kom dit till 6:30, tur att det var jag själv som satt tiden. :)

Ikväll har jag plockat ur husvagnen, för att sen slippa städa den, tog jag istället fram målarpenslarna å satte igång att måla groventren. Det blev sådär, o jag vet inte hur många gånger jag satte rumpan mot väggen, eller mot listerna, för jag börja med att måla dörrar o lister.
Men det kommer bli bra, bara man får måla en gång till. :)
Ska lägga golv där också, men det lär inte bli av förrän efter påsk.

På tal om påsk, jag hade bokat båtbiljetter tidigt, för kunna resa iväg. Visste att båtarna var knökfulla, så jag var lite irriterad över att vi fick åka en dag tidigare...
Pratade med Mia, hon skulle ner till ön o hon bokade samma båt hem.
Allt frid o fröjd... tills jag skulle betala min biljett. Den var borta! Avbokad!
Vad trött jag blir på mig själv i såna lägen, att jag inte kollar upp när jag senast skulle betala den.
Men biljetten kostar 2500kr o jag hade inte det på kontot, o tänkte fixa det sen eller betala vid båten.
Här satt jag nu o inga platser till Nynäshamn eller Oskarshamn, gubben slutar jobba på söndagmorgon kl 8:00.
Ska jag behöva ge mig iväg på lördagmorgon med husvagn o bil? Vad ska jag göra i Oskarshamn 1,5 dygn ensam? Påskafton??

Nåja jag grät lite, svor lite, ringde o gnällde lite, men vad hjälpte det? Nada!
I går på jobbet ringde jag transportbolaget, ibland kan de släppa lite av sina lastbilsplatser. Fick ett annat telenummer, men innan jag ringde, slängde jag iväg ett mail till en som brukar boka våra biljetter för klubben. 5 min senare kom min gamla bokning tillbaka i ombokad o klar. :)
Jag gillar inte att utnyttja kontakter, men nu var det nödvändigt.

Nu är vi på väg IGEN! :)

1 kommentar:

  1. Baksidan med ölivet det där. Men det ordnade sig, vad skönt! Du slipper fira påsk på en kajkant :o)

    SvaraRadera